Wczytywanie...

Powiat Tatrzański - Starostwo Powiatowe W Zakopanem

Szukaj

Szukaj

Szukaj

pusty obrazek

Zadania

  1. Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:
    • obsługa wykonawców prac geodezyjnych lub prac kartograficznych,
    • weryfikacja zbiorów danych lub innych materiałów stanowiących wyniki prac geodezyjnych lub kartograficznych przyjmowanych do powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego pod względem zgodności z przepisami prawa obowiązującymi w geodezji i kartografii,
    • zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym bazy danych obiektów topograficznych (BDOT), dla terenów miast oraz zwartych zabudowanych i przeznaczonych pod zabudowę obszarów wiejskich, o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000,
    • prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (powiatowej bazy GESUT),
    • prowadzenie ewidencji materiałów zasobu w postaci materiałów elektronicznych, w systemie teleinformatycznym PZGiK,
    • wyłączanie z powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego materiałów, które utraciły przydatność użytkową,
    • zakładanie osnów szczegółowych,
    • ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych.
  2. Referat Ewidencji Gruntów i Budynków:
    • tworzenie, prowadzenie i udostępnianie w systemie teleinformatycznym bazy danych, obejmujące zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej, dotyczących:
      1. ewidencji gruntów i budynków (katastru nieruchomości),
      2. rejestru cen nieruchomości,
    • wprowadzanie zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków na podstawie prawomocnych decyzji administracyjnych i orzeczeń sądowych, odpisów aktów notarialnych oraz dokumentacji geodezyjnej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
    • wydawanie odpłatnie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego, a także kopii dokumentacji z zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
    • prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
    • koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu oraz prowadzenie i aktualizacja geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT) w zakresie projektowanych elementów sieci,
    • sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
    • przeprowadzanie modernizacji operatu ewidencji gruntów i budynków,
    • nieodpłatne zapewnienie gminom bezpośredniego dostępu do bazy danych ewidencji gruntów i budynków,
    • nadzór nad wyłączeniem gruntów z produkcji rolnej i rekultywacji.
  3. Naczelnik Wydziału Geodezji pełni jednocześnie funkcję Geodety Powiatowego i wykonuje zadania Starosty określone w ustawie Prawo geodezyjne i kartograficzne.